CATEGORII DE BENEFICIARI AI TICHETELOR SOCIALE PE ELECTRONIC PENTRU MESE CALDE SI CONDIȚII DE ACORDARE
Tichetele sociale pe suport electronic pentru mese calde se acordă sub formă de card electronic nominal, reîncărcabil lunar, următoarelor categorii de persoane:
În cazul familiilor numeroase (mai mult de 5 membrii de familie) numărul maxim de tichete sociale pe suport electronice pentru mese calde acordate este de 5 carduri /lună /familie.
De asemenea nu se acordă tichete sociale pe suport electronic pentru mese calde pentru copiii cu vârsta de până în 2 ani.
În cazul persoanelor singure/ familiilor beneficiare de ajutor social acordat în baza Legii nr. 416/ 2001 privind venitul minim garantat, cu modificările și completările ulterioare, tichetele sociale pe suport electronic pentru mese calde se pot acorda DOAR pe baza de cerere, fără a mai fi nevoie de a depune acte doveditoare privind componența familiei și veniturile realizate.
În cazul persoanelor singure/ familiilor care solicită tichetul social pe suport electronic pentru mese calde și care nu beneficiază de venit minim garantat, în vederea stabilirii dreptului se va efectua o anchetă socială la domiciliul/ reședința/ locul indicat de solicitant în termen de maxim 15 zile de la depunerea cererii și documentelor doveditoare privind componența familiei și veniturile realizate.
În vederea obținerii dreptului de a beneficia de tichete sociale pe suport electronic în vederea achiziționării de mese calde fiecare persoană singură/reprezentantul familiei, care se încadrează în program are obligația de a depune o cerere tip (conform modelului anexat) însoțită de documente justificative, în perioada 1-15 ale fiecărei luni.
ACTE NECESARE pentru întocmirea dosarului cu privire la acordarea tichetelor sociale pentru mese calde
Completarea și semnarea de către beneficiarul îndreptățit a cererii și declarațiilor pe propria răspundere se face numai în prezența persoanelor desemnate din cadrul Serviciului Beneficii Sociale.
În cazul persoanelor nedeplasabile, cererile de acordare a tichetelor sociale pe suport electronic se depun de către soțul, soția sau reprezentantul legal (curator, tutore) în baza actelor de identitate ale acestora, prin consemnarea în clar a calității persoanei împuternicite.
Declararea de către solicitant a unui număr mai mare de membri ai familiei sale sau a unor venituri mai mici decât cele reale, în scopul vădit de a obține foloase materiale necuvenite, constituie infracțiune de fals, uz de fals sau înșelăciune, după caz, si se pedepsește cu masuri conform prevederilor din Codul penal, iar cererea de acordare a tichetelor sociale pe suport electronic este în mod automat respinsă.
Titularii tichetelor sociale pe suport electronic pentru mese calde au obligația să comunice angajaților Direcției de Asistență Socială Comunitară Lugoj orice modificare intervenită în componența familiei și a veniturilor acesteia, respectiv în termen de 10 zile de la data modificării survenite.
In sensul prezentului regulament, termenul familie desemnează soțul si soția sau soțul, soția si copiii lor necăsătoriți, aflați în întreținerea acestora, care locuiesc și se gospodăresc împreună.
Se consideră familie și persoana care locuiește și se gospodărește împreuna cu copiii aflați în întreținerea sa și se află într-una dintre următoarele situații:
Se consideră familie și frații fără copii, care gospodăresc împreună și care nu au domiciliul sau reședința comună cu părinții.
Prin persoana singură, se înțelege persoana care se află într-una dintre următoarele situații:
Deţinerea unuia dintre bunurile menţionate în ANEXA nr. 4 din Legea nr. 416/ 2001 privind venitul minim garantat, modificată și completată, conduce la neacordarea tichetului social pe suport electronic pentru mese calde.
ANEXA nr. 4: LISTA BUNURILOR ce conduc la excluderea acordării tichetelor sociale pe suport electronice pentru mese calde
Bunuri imobile
Bunuri mobile (*)
(*) Aflate în stare de funcţionare.
Depozite bancare
Terenuri/animale şi/sau păsări
VALOAREA LUNARĂ A TICHETELOR SOCIALE PE SUPORT ELECTRONICE PENTRU MESE CALDE ȘI DISTRIBUIREA ACESTORA
La nivelul municipiului Lugoj, tichetele sociale pentru mese calde se vor înlocui, de la 1 martie 2023, cu tichete sociale pe suport electronic pentru mese calde, nominale și reîncărcabile lunar, la valoarea de 35 lei/zi pentru persoanele singure sau membrii din familiile stabilite prin dispoziție a primarului, în vederea achiziționării de mese calde (mâncare gătită) – conform HCL 222/16.11.2021.
Tichetele sociale pe suport electronic pentru mese calde se acordă începând cu data de întâi a lunii următoare celei în care a fost depus dosarul în baza căruia se acorda dreptul la carduri electronice nominale, reîncărcabile lunar.
În cazul în care o persoană se află în imposibilitatea de a se prezenta pentru ridicarea tichetului social pe suport electronic pentru mese calde, acesta pot fi ridicat de o altă persoană împuternicită legal de titular. Împuternicitul legal are obligația de a prezenta și actul de identitate, în original, al beneficiarului/ beneficiarilor de tichete sociale.
Direcția de Asistență Socială Comunitară Lugoj
We firmly believe that the internet should be available and accessible to anyone, and are committed to providing a website that is accessible to the widest possible audience, regardless of circumstance and ability.
To fulfill this, we aim to adhere as strictly as possible to the World Wide Web Consortium’s (W3C) Web Content Accessibility Guidelines 2.1 (WCAG 2.1) at the AA level. These guidelines explain how to make web content accessible to people with a wide array of disabilities. Complying with those guidelines helps us ensure that the website is accessible to all people: blind people, people with motor impairments, visual impairment, cognitive disabilities, and more.
This website utilizes various technologies that are meant to make it as accessible as possible at all times. We utilize an accessibility interface that allows persons with specific disabilities to adjust the website’s UI (user interface) and design it to their personal needs.
Additionally, the website utilizes an AI-based application that runs in the background and optimizes its accessibility level constantly. This application remediates the website’s HTML, adapts Its functionality and behavior for screen-readers used by the blind users, and for keyboard functions used by individuals with motor impairments.
If you’ve found a malfunction or have ideas for improvement, we’ll be happy to hear from you. You can reach out to the website’s operators by using the following email
Our website implements the ARIA attributes (Accessible Rich Internet Applications) technique, alongside various different behavioral changes, to ensure blind users visiting with screen-readers are able to read, comprehend, and enjoy the website’s functions. As soon as a user with a screen-reader enters your site, they immediately receive a prompt to enter the Screen-Reader Profile so they can browse and operate your site effectively. Here’s how our website covers some of the most important screen-reader requirements, alongside console screenshots of code examples:
Screen-reader optimization: we run a background process that learns the website’s components from top to bottom, to ensure ongoing compliance even when updating the website. In this process, we provide screen-readers with meaningful data using the ARIA set of attributes. For example, we provide accurate form labels; descriptions for actionable icons (social media icons, search icons, cart icons, etc.); validation guidance for form inputs; element roles such as buttons, menus, modal dialogues (popups), and others. Additionally, the background process scans all of the website’s images and provides an accurate and meaningful image-object-recognition-based description as an ALT (alternate text) tag for images that are not described. It will also extract texts that are embedded within the image, using an OCR (optical character recognition) technology. To turn on screen-reader adjustments at any time, users need only to press the Alt+1 keyboard combination. Screen-reader users also get automatic announcements to turn the Screen-reader mode on as soon as they enter the website.
These adjustments are compatible with all popular screen readers, including JAWS and NVDA.
Keyboard navigation optimization: The background process also adjusts the website’s HTML, and adds various behaviors using JavaScript code to make the website operable by the keyboard. This includes the ability to navigate the website using the Tab and Shift+Tab keys, operate dropdowns with the arrow keys, close them with Esc, trigger buttons and links using the Enter key, navigate between radio and checkbox elements using the arrow keys, and fill them in with the Spacebar or Enter key.Additionally, keyboard users will find quick-navigation and content-skip menus, available at any time by clicking Alt+1, or as the first elements of the site while navigating with the keyboard. The background process also handles triggered popups by moving the keyboard focus towards them as soon as they appear, and not allow the focus drift outside of it.
Users can also use shortcuts such as “M” (menus), “H” (headings), “F” (forms), “B” (buttons), and “G” (graphics) to jump to specific elements.
We aim to support the widest array of browsers and assistive technologies as possible, so our users can choose the best fitting tools for them, with as few limitations as possible. Therefore, we have worked very hard to be able to support all major systems that comprise over 95% of the user market share including Google Chrome, Mozilla Firefox, Apple Safari, Opera and Microsoft Edge, JAWS and NVDA (screen readers), both for Windows and for MAC users.
Despite our very best efforts to allow anybody to adjust the website to their needs, there may still be pages or sections that are not fully accessible, are in the process of becoming accessible, or are lacking an adequate technological solution to make them accessible. Still, we are continually improving our accessibility, adding, updating and improving its options and features, and developing and adopting new technologies. All this is meant to reach the optimal level of accessibility, following technological advancements. For any assistance, please reach out to