– Cerere tip;
– Buletine părinți;
– Certificat naștere copil;
– Dovada reluării activitatii eliberata de angajator (activitatea trebuie reluata OBLIGATORIU cu cel puțin (60 zile inaintea implinirii vârstei de 2 ani ai copilului) – obligatoriu sa fie trecuta data reînceperii activitatii Declarația celuilalt părinte – decât cel solicitant, cu privire la cel puțin două luni;
– Extras cont titular;
– Decizie AJPlS (acordare ICC);
– Declaratia celuilat parinte – decat cel solicitant, cu privire la cel puțin două luni;
– Alte acte, după caz (sentința divort/incredintare minor; certificat căsătorie, etc);
– declarație privind acordul prelucrării datelor cu caracter personal.
1. Acte privind componența familiei (original) buletinul de identitate, cartea de identitate sau cartea de identitate provizorie, aflate în termenul de valabilitate, în cazul cetățenilor români;
2. Adeverință eliberată de Agenția Teritorială pentru Ocuparea Forței de Muncă pentru persoanele apte de muncă (au vârsta cuprinsă între 16 ani și vârsta stabilită de lege pentru pensionare, nu urmează o formă de învățământ cursuri de zi prevăzute de lege, au starea de sănătate, capacitatea fizică și psihică care le fac apte pentru prestarea unei munci).
Nu prezintă adeverință persoana care:
– asigură creșterea și îngrijirea, potrivit legii, a unuia sau mai multor copii în vârstă de până la 7 ani sau, până la 18 ani în cazul copilului cu handicap mediu, dovedit prin certificate eliberat de Comisia de Expertiză a-Persoanelor cu Handicap Minori;
– asigură creșterea și îngrijirea, potrivit legii, a uneia sau mai multor persoane cu handicap grav sau accentuat, dovedit prin certificat eliberat de Comisia de Expertiză a Persoanelor cu Handicap Adulți;
– prezintă certificat medical eliberat de medicul specialist (maxim 3 certificate medicale într-un an calendaristic);
– prezintă certificat medical, eliberat de Casa Județeană de Pensii – Serviciul expertiză . medicală și recuperare a capacității de muncă;
– participă la un program de pregătire profesională;
– este încadrată în muncă;
– urmează o fonnă de învățământ, cursuri de zi, în condițiile legii;
– îndeplinește condițiile legale de pensionare;
– este adultă și a cărei incapacitate fizică și psihică este dovedită cu acte eliberate în condițiile legii.
3. Acte privind veniturile realizate în luna anterioară depunerii cererii
– adeverință eliberată de Administrația financiară cu privire la veniturile realizate, supuse impozitului pe venit
– adeverință privind salariul (de. orice fel);
– talon pensie / extras de cont / decizie de pensioanare;
– mandat poștal / extras de cont / decizie pentru alocații, indemnizații și stimulente;
– adeverințe burse pentru elevi și studenți (cu excepția burselor de studiu și a burselor sociale,
precum și sprijinului financiar prevăzut de HG .1488/ 2004).
4. Acte doveditoare privind locuința
– contract locuință / contract închiriere / comodat;
– declarație privind situația locativă (în cazul persoanelor fără locuință).
1. Legislație:
2. Beneficiari:
Alocația de stat pentru copii se acordă tuturor copiilor în vârstă de până la 18 ani, cetăţeni români, fără discriminare, precum şi tinerilor care au împlinit vârsta de 18 ani, care urmează cursurile învăţământului liceal sau profesional organizate în condiţiile legii, până la terminarea acestora.
Beneficiază de alocaţie de stat pentru copii şi copiii cetăţenilor străini, precum şi ai persoanelor fără cetăţenie rezidenţi/rezidente în România, în condiţiile legii, dacă locuiesc împreună cu părinţii.
Alocaţia de stat pentru copii se stabileşte în cuantum de:
a) 631 lei/lună pentru copiii cu vârsta de până la 2 ani, respectiv 3 ani în cazul copilului cu handicap;
b) 256 lei/lună pentru copiii cu vârsta cuprinsă între 2 ani şi 18 ani, precum şi pentru tinerii care au împlinit vârsta de 18 ani şi care urmează cursurile învăţământului liceal sau profesional;
c) 631 lei/lună pentru copiii cu vârsta cuprinsă între 3 ani şi 18 ani, în cazul copiilor cu handicap.
3. Acte necesare pentru acordarea alocației de stat pentru copil:
Reprezentantul legal (solicitantul) trebuie să aibă domiciliul/reşedinţa obligatoriu în municipiul Braşov.
Alte acte necesare, după caz:
Pentru copiii născuți într-un stat din Uniunea Europeană altul decât România/părinți lucrători migranți:
Întocmirea de anchete sociale pentru persoanele cu dizabilități în vederea internării într- un Centru Rezidențial pentru persoane cu dizabilități
e. Acte legitimație – card de parcare
f. Acte rovinietă;
Întocmirea de anchete sociale pentru persoane cu handicap grav în vederea angajării asistentului personal al persoanei cu handicap grav conform Legii nr. 448/2006 privind protecția și promovarea persoanelor cu handicap, republicată cu modificările și completările ulterioare
Acte necesare
Dosarul cu actele necesare va fi înregistrat în cadrul Direcţiei de Asistenţă Socială Comunitară Lugoj – Serviciul Autoritate Tutelară – Protecţia Copilului.
Acte necesare
Dosarul cu actele necesare va fi înregistrat în cadrul Direcţiei de Asistenţă Socială Comunitară Lugoj – Serviciul Autoritate Tutelară – Protecţia Copilului.
Direcția de Asistență Socială Comunitară Lugoj
We firmly believe that the internet should be available and accessible to anyone, and are committed to providing a website that is accessible to the widest possible audience, regardless of circumstance and ability.
To fulfill this, we aim to adhere as strictly as possible to the World Wide Web Consortium’s (W3C) Web Content Accessibility Guidelines 2.1 (WCAG 2.1) at the AA level. These guidelines explain how to make web content accessible to people with a wide array of disabilities. Complying with those guidelines helps us ensure that the website is accessible to all people: blind people, people with motor impairments, visual impairment, cognitive disabilities, and more.
This website utilizes various technologies that are meant to make it as accessible as possible at all times. We utilize an accessibility interface that allows persons with specific disabilities to adjust the website’s UI (user interface) and design it to their personal needs.
Additionally, the website utilizes an AI-based application that runs in the background and optimizes its accessibility level constantly. This application remediates the website’s HTML, adapts Its functionality and behavior for screen-readers used by the blind users, and for keyboard functions used by individuals with motor impairments.
If you’ve found a malfunction or have ideas for improvement, we’ll be happy to hear from you. You can reach out to the website’s operators by using the following email
Our website implements the ARIA attributes (Accessible Rich Internet Applications) technique, alongside various different behavioral changes, to ensure blind users visiting with screen-readers are able to read, comprehend, and enjoy the website’s functions. As soon as a user with a screen-reader enters your site, they immediately receive a prompt to enter the Screen-Reader Profile so they can browse and operate your site effectively. Here’s how our website covers some of the most important screen-reader requirements, alongside console screenshots of code examples:
Screen-reader optimization: we run a background process that learns the website’s components from top to bottom, to ensure ongoing compliance even when updating the website. In this process, we provide screen-readers with meaningful data using the ARIA set of attributes. For example, we provide accurate form labels; descriptions for actionable icons (social media icons, search icons, cart icons, etc.); validation guidance for form inputs; element roles such as buttons, menus, modal dialogues (popups), and others. Additionally, the background process scans all of the website’s images and provides an accurate and meaningful image-object-recognition-based description as an ALT (alternate text) tag for images that are not described. It will also extract texts that are embedded within the image, using an OCR (optical character recognition) technology. To turn on screen-reader adjustments at any time, users need only to press the Alt+1 keyboard combination. Screen-reader users also get automatic announcements to turn the Screen-reader mode on as soon as they enter the website.
These adjustments are compatible with all popular screen readers, including JAWS and NVDA.
Keyboard navigation optimization: The background process also adjusts the website’s HTML, and adds various behaviors using JavaScript code to make the website operable by the keyboard. This includes the ability to navigate the website using the Tab and Shift+Tab keys, operate dropdowns with the arrow keys, close them with Esc, trigger buttons and links using the Enter key, navigate between radio and checkbox elements using the arrow keys, and fill them in with the Spacebar or Enter key.Additionally, keyboard users will find quick-navigation and content-skip menus, available at any time by clicking Alt+1, or as the first elements of the site while navigating with the keyboard. The background process also handles triggered popups by moving the keyboard focus towards them as soon as they appear, and not allow the focus drift outside of it.
Users can also use shortcuts such as “M” (menus), “H” (headings), “F” (forms), “B” (buttons), and “G” (graphics) to jump to specific elements.
We aim to support the widest array of browsers and assistive technologies as possible, so our users can choose the best fitting tools for them, with as few limitations as possible. Therefore, we have worked very hard to be able to support all major systems that comprise over 95% of the user market share including Google Chrome, Mozilla Firefox, Apple Safari, Opera and Microsoft Edge, JAWS and NVDA (screen readers), both for Windows and for MAC users.
Despite our very best efforts to allow anybody to adjust the website to their needs, there may still be pages or sections that are not fully accessible, are in the process of becoming accessible, or are lacking an adequate technological solution to make them accessible. Still, we are continually improving our accessibility, adding, updating and improving its options and features, and developing and adopting new technologies. All this is meant to reach the optimal level of accessibility, following technological advancements. For any assistance, please reach out to