Serviciul social “Centrul de Zi pentru Persoane Adulte cu Dizabilităţi Lugoj ” instituție fără personalitate juridică,înfiinţat şi administrat de furnizorul Direcția de Asistență Socială Lugoj. Direcția de Asistență Socială Comunitară Lugoj, care este acreditată conform Certificatului seria AF, nr. 001214 din 23.06.2014.
“Centrul de zi pentru persoane adulte cu dizabilități” este înfiinţat prin Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Lugoj nr. 21 din 28.02.2017 – modificată și completată, și se află în subordinea Direcţiei de Asistenţă Socială Comunitara Lugoj.
Totodată, serviciul social face parte din pachetul de servicii obligatorii, fiind un serviciu social licențiat de către Autoritate Națională pentru Drepturile Persoanelor cu Dizabilități, Copii și Adopți (A.N.P.D.C.A.), pentru o perioada de 5 ani, incepând cu data de 12.09.2019, conform certificatului de licență LF nr 000174.
Funcţionează cu respectarea prevederilor cadrului general de organizare şi funcţionare a serviciilor sociale reglementat de Legea nr. 292/2011, cu modificările ulterioare, Legea nr. 448/2006, republicată, cu modificările ulterioare, precum şi ale altor acte normative secundare aplicabile domeniului.
“Centrul de zi pentru persoane adulte cu dizabilități”este un serviciu specializat orientat spre protecția adulților cu dizabilități.Centru desfășoară activități urmărind promovarea drepturilor persoanelor cu dizabilități, resocializarea acestor persoane prin activități desfășurate în funcție de deficiența beneficiarilor și de restantul funcțional al acestora.
Standardele minime de calitate, care se aplică serviciului social “Centrul de Zi pentru Persoane Adulte cu Dizabilităţi Lugoj”, sunt reglementate de Legea 197/2012 privind asigurarea calităţii în domeniul serviciilor sociale prin Ordinul 82/2019, emis de Ministerul Muncii, Familiei, Protecţiei Sociale şi Persoanelor Vârstnice, cu referiri specifice pentru serviciile sociale acordate în comunitate, organizate ca centre de zi şi destinate persoanelor adulte cu dizabilităţi.
Astfel, serviciul social “Centrul de Zi pentru Persoane Adulte cu Dizabilităţi Lugoj “îşi desfăşoară activitatea şi sub următoarele aspecte legislative:
A. ACTE NECESARE:
B. CRITERIILE DE ELIGIBILITATE ALE BENEFICIARILOR:
2.1. Pentru fiecare beneficiar se întocmește dosarul personal al beneficiarului care conține, pe lângă actele necesare înscrierii, următoarele documente:
2.2. Solicitantul sau reprezentantul legal depune cererea și actele necesare înscrierii în
Centrul de zi la Registratura D.A.S.C. Lugoj (Piața Victoriei nr. 4, camera 14) sau la sediul Centrului de zi pentru persoane adulte cu dizabilități (strada Ion Vidu nr. 17, ap. 2).
Personalul din cadrul D.A.S.C. înregistrează cererea și o înaintează Directorului executiv al D.A.S.C. în vederea aprobării, după care dosarul se înaintează Serviciului Asistență Socială Specializată în vederea întocmirii Fișei de Evaluare Inițială și anchetei sociale la domiciliul/ reședința sau adresa indicată de solicitant/ reprezentantul legal al acestuia.
Dosarul, se înaintează asistentului social din cadrul Centrului de zi, care va întocmi
Planul Personalizat (echipa multidisciplinară) și va redacta Decizia directorului executiv de admitere în Centrul de zi și de acordare a serviciilor sociale.
În cazul respingerii cererii, solicitantul/ reprezentantul legal va fi înștiințat în scris
precizându-se motivul/ motivele pentru care dosarul a fost respins.
Condiții de încetare a serviciilor:
a) La expirarea Contractului, prin refuzul obiectiv al beneficiarului de a mai primi serviciile sociale – Refuzul este exprimat în scris, în mod direct sau prin reprezentantul legal;
b) La cererea beneficiarului/ reprezentantului legal, prin decizia unilaterală a acestuia;
c) Dacă nu frecventează Centrul de zi o perioadă lungă de timp (30 zile consecutiv) nejustificat și neînvoit;
d) Dacă își schimbă domiciliul în altă localitate;
e) La anularea sau neactualizarea certificatului de încadrare în grad de handicap;
f) Prin decizia argumentată a conducerii furnizorului de servicii sociale/ coordonatorului Centrului de zi;
g) Dacă deține adeverință medicală din care să reiasă că nu poate frecventa colectivitatea din motive medicale;
h) La decesul beneficiarului;
i) Limitarea domeniului de activitate pentru care furnizorul de servicii sociale a fost acreditat;
j) încălcarea în mod repetat de către beneficiar a prezentului Regulament;
Prin acordul părților.
Reprezentantul legal sau beneficiarul va înregistra la Registratura Direcției de Asistență Socială Comunitară cererea de retragere din Centrul de zi, precizând motivele pentru care solicită acest lucru, iar Centrul de zi va înceta dreptul de a frecventa serviciul social dacă împrejurările care au determinat stabilirea măsurii s-au modificat;
3.1. La încetarea acordării serviciilor, PP și Fișa de monitorizare sunt incluse în dosarul personal al beneficiarului.
3.2 Se va emite decizia directorului privind încetarea dreptului de a beneficia de servicii sociale acordate în Centrul de zi.
Serviciile şi activitățile desfășurate în cadrul Centului de zi pentru persoane cu dizabilități Lugoj sunt:
Activitatea de informare și consiliere socială asigură:
Activitățile de informare și consiliere socială sunt realizate de către asistentul social, atât în cadrul centrului cât și în afara acestuia ,in mediul familial, la domicililul beneficiarului.
Activitătea de consiliere psihologică și de grup asigură:
Consilierea psihologică este realizată de către psiholog/ psihoterapeut, atât în cadrul centrului, cât și în afara acestuia.
Activităţile de abilitare și reabiltare după caz, constau în:
Activităţile de abilitare și reabiltare sunt realizate atât în cadrul centrului, cât și în afara acestuia.
Activitatea de dezvoltare a deprinderilor de viață independentă asigură:
Activităţile se desfăşoară la sediul centrului de zi pentru persoane adulte cu dizabiliăți sau în spaţiu liber sau la domiciliul beneficiarilor, fiind susținute atăt de persoanlul de specialitate al centrului.
Activitatea de dezvoltare a abilităților lucrative asigură:
Activităţile se desfăşoară la sediul centrului de zi pentru persoane adulte cu dizabilități, fiind susținute de personalul de specialtate al centrului.
Activitatea de integrare, participare socială și civică asigură:
Activităţile de integrare, participare socială și civică sunt desfășurate în cadrul centrului, în mediul familial, la domiciliul beneficiarului, în cadrul oraşului, în cadrul altor instituții/organizații de către personalul de specialitate al centrului.
transmite tuturor angajaților și partenerilor săi urări călduroase de sănătate, fericire și un an nou plin de realizări!
Să aveți un an prosper, iar 2025 să vă aducă noi oportunități și împliniri!
transmite tuturor angajaților și partenerilor săi urări călduroase de sănătate, fericire și un an nou plin de realizări!
Să aveți un an prosper, iar 2025 să vă aducă noi oportunități și împliniri!
Direcția de Asistență Socială Comunitară Lugoj
We firmly believe that the internet should be available and accessible to anyone, and are committed to providing a website that is accessible to the widest possible audience, regardless of circumstance and ability.
To fulfill this, we aim to adhere as strictly as possible to the World Wide Web Consortium’s (W3C) Web Content Accessibility Guidelines 2.1 (WCAG 2.1) at the AA level. These guidelines explain how to make web content accessible to people with a wide array of disabilities. Complying with those guidelines helps us ensure that the website is accessible to all people: blind people, people with motor impairments, visual impairment, cognitive disabilities, and more.
This website utilizes various technologies that are meant to make it as accessible as possible at all times. We utilize an accessibility interface that allows persons with specific disabilities to adjust the website’s UI (user interface) and design it to their personal needs.
Additionally, the website utilizes an AI-based application that runs in the background and optimizes its accessibility level constantly. This application remediates the website’s HTML, adapts Its functionality and behavior for screen-readers used by the blind users, and for keyboard functions used by individuals with motor impairments.
If you’ve found a malfunction or have ideas for improvement, we’ll be happy to hear from you. You can reach out to the website’s operators by using the following email
Our website implements the ARIA attributes (Accessible Rich Internet Applications) technique, alongside various different behavioral changes, to ensure blind users visiting with screen-readers are able to read, comprehend, and enjoy the website’s functions. As soon as a user with a screen-reader enters your site, they immediately receive a prompt to enter the Screen-Reader Profile so they can browse and operate your site effectively. Here’s how our website covers some of the most important screen-reader requirements, alongside console screenshots of code examples:
Screen-reader optimization: we run a background process that learns the website’s components from top to bottom, to ensure ongoing compliance even when updating the website. In this process, we provide screen-readers with meaningful data using the ARIA set of attributes. For example, we provide accurate form labels; descriptions for actionable icons (social media icons, search icons, cart icons, etc.); validation guidance for form inputs; element roles such as buttons, menus, modal dialogues (popups), and others. Additionally, the background process scans all of the website’s images and provides an accurate and meaningful image-object-recognition-based description as an ALT (alternate text) tag for images that are not described. It will also extract texts that are embedded within the image, using an OCR (optical character recognition) technology. To turn on screen-reader adjustments at any time, users need only to press the Alt+1 keyboard combination. Screen-reader users also get automatic announcements to turn the Screen-reader mode on as soon as they enter the website.
These adjustments are compatible with all popular screen readers, including JAWS and NVDA.
Keyboard navigation optimization: The background process also adjusts the website’s HTML, and adds various behaviors using JavaScript code to make the website operable by the keyboard. This includes the ability to navigate the website using the Tab and Shift+Tab keys, operate dropdowns with the arrow keys, close them with Esc, trigger buttons and links using the Enter key, navigate between radio and checkbox elements using the arrow keys, and fill them in with the Spacebar or Enter key.Additionally, keyboard users will find quick-navigation and content-skip menus, available at any time by clicking Alt+1, or as the first elements of the site while navigating with the keyboard. The background process also handles triggered popups by moving the keyboard focus towards them as soon as they appear, and not allow the focus drift outside of it.
Users can also use shortcuts such as “M” (menus), “H” (headings), “F” (forms), “B” (buttons), and “G” (graphics) to jump to specific elements.
We aim to support the widest array of browsers and assistive technologies as possible, so our users can choose the best fitting tools for them, with as few limitations as possible. Therefore, we have worked very hard to be able to support all major systems that comprise over 95% of the user market share including Google Chrome, Mozilla Firefox, Apple Safari, Opera and Microsoft Edge, JAWS and NVDA (screen readers), both for Windows and for MAC users.
Despite our very best efforts to allow anybody to adjust the website to their needs, there may still be pages or sections that are not fully accessible, are in the process of becoming accessible, or are lacking an adequate technological solution to make them accessible. Still, we are continually improving our accessibility, adding, updating and improving its options and features, and developing and adopting new technologies. All this is meant to reach the optimal level of accessibility, following technological advancements. For any assistance, please reach out to